Saturday, December 12, 2009

MAJLIS REUNION BERLANGSUNG DENGAN KEMERIAHAN



























Alhamdulillah. Semuanya dapat berjalan sepertimana yang dirancangkan. Tanggal 12/12/09 telah tercatat satu sejarah baru, iaitu satu perhimpunan bekas pelajar tingkatan Enam sessi 1992/93 di Desa Resort, Bendang Man. Setelah berpisah 16 tahun, kini mereka telah bertemu dengan perasaan gembira dan terharu. Itulah usaha murni yang telah dianjurkan oleh jawatankuasa Reunion penaja. Majlis telah bermula pada pukul 2,00P.M dengan semua peserta mendaftar dikuanter yang telah disediakan. Setelah itu, semua peserta masuk ke Dewan bersama-sama mengikuti agenda yang telah disusun atur.

Majlis dipengerusikan oleh En. Farid. Majlis dimulakan dengan bacaan doa oleh En. Farid agar perjalanan majlis lancar dan mendapat keredaan dari Allah S.W.T. Selesai bacaan doa, ucapan daripada Pengerusi penaja oleh En. Shahnun b Ahmad. Beliau mengalu-alukan kedatangan para paserta yang hadir. Juga memceritakan rentetan kronologi bagaimana idea untuk mengadakan majlis Reunion ini. Beliau juga berharap akan ada kesinambungan aktiviti ini seperti ini dapat diteruskan pada masa hadapan.

Aktiviti seterusnya ialah ucapan daripada semua peserta yang menceritakan serba sedikit latar belakang dan aktiviti terkini mereka. Majlis diserikan dengan penyampaian cenderahati kepada semua peserta. Berikutnya aktiviti cabutan bertuah. Nama peserta yang dicabut akan mendapat hadiah yang disediakan oleh penganjur. Akhir sekali ialah aktiviti makan. Wah, macam-macam makanan ada laksa, bihun, nasi goreng, buah-buahan dan lain-lain lagi disediakan. emmm sedapnya..Rugi kalau kawan-kawan tak mai.

Akhir sekali majlis beriadah. Bagi rakan-rakan yang bawa anak boleh la mandi. Sejuk betoi ayaq kat sini. Meriah memang meriah. La.. dah pukui 6.30 P.M. Cepatnya masa berlalu, rakan yang hadir mula bersurai dengan hati yang gembira....Terima Kasih semua. Semoga kita jumpa lagi.

No comments:

Post a Comment


Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com